2015. április 29., szerda

Rím rémes bejegyzés

Megunván a hosszú, unalmas sorok gépelését,
Versbe szedem a múlt hetem történetét.
Múlt hétfőn szobatársam, nagy sietségében, elvitte a kulcsom,
Én meg ott maradtam hoppon és kereshettem a másik kulcsot.
Össze-vissza kutattam, vajon hova tette,
 Míg végül felhívtam a tettest,
Ki szofisztikált angoltudás híján,
Nem vitte előrébb a nyomozást.
Végül aztán meglett minden,
És rohanhattam, hogy elérjem a buszt időben.
Szerencsére az utolsó pillanatban betoppantam,
Így kedves szlovák barátaimmal találkozhattam.
Együtt hallgattuk végig a Chopin verseny aznapi repertoárját,
A nemzetközi zongoristák ügyes, lelkes, kedves játékát.

Szerdán ismét elmaradt egy óránk,
Azt hiszem, ez így már nem mehet tovább!
Este a Nemzeti Operába, balettra volt jegyünk,
Végre szép ruhákat is magunkra vettünk.
Sokat gyönyörködtünk az elbűvölő előadáson,
És megannyit csodálkoztunk a gyerek csoportokon.
Bár Don Quijote a régi volt, mégsem róla szólt a darab,
 Főszerepet inkább a színes, spanyol szerelmesek kaptak.
A vastaps elmaradt, a lengyelek ehhez nem értenek,
De legalább a lelkesedésükre nincsen ellenvetésem.
 Felállva ünnepelték egy táncosuk születésnapját,
Ki hatalmas virágcsokrokkal hagyta el a színpadját.

Hétvégére a meleg is megérkezett,
Talán végre elfelejthetjük a telet.
A péntek délutánt egy messzi kórházban töltöttük,
 Szerencsére nem komoly betegség miatt ügyködtünk.
A gyerekek örömére, szép színesre festettünk egy-két falat,
A kezem nyoma most már mindörökre ott marad.
Este pedig holland barátommal kínait ettem,
És az élet mély témáit boncolgattuk ketten.

Másnap német barátnőmmel a Visztula partra látogattunk ki,
E napra ennél jobb dolgot nem is ötölhettünk volna ki.
Napoztunk és pihentünk, a hasunkat süttettük
És a lengyel családokat, fiatalokat lestük.
Szinte a tengerparton éreztük magunkat,
Visszafelé pedig lelkesen tapostuk a pedálokat.

Vasárnap reggelre megérkezett az eső,
De nem vette el a kedvemet egy jópofa sörtől.
Lengyel kísérőmmel a Sörfesztiválon jártunk,
A többféle íztől azért be nem álltunk.
Utána egy jót ping-pongoztunk ismét,
Jöhet most már a nemzetközi hírnév.


Thank you for my friends for some of the pictures!

Chopin verseny
 
Balett

Don Quijote

Pillantás a hídról


A "beach"

Sör, sör és még több sör

Ez is sör! Cseh zöld :)

Kórház festés

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése